Jak pozycjonować stronę WWW?

Pozycjonowanie stron WWW w Google Jak pozycjonować stronę WWW?
16 Wrzesień 2016r.

O co chodzi z pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie, to zdobywanie coraz wyższych pozycji w wyszukiwarce Google (i innych) dla danej, wyszukiwanej frazy. Jeśli jesteś weterynarzem z Sosnowca i masz swoją stronę internetową, to powinieneś ją pozycjonować na frazę „Weterynarz Sosnowiec”, bo zapewne to Twoi potencjalni klienci będą wpisywali w wyszukiwarce, by znaleźć szybko lekarza dla ich pupilka. Im wyższą będziesz miał pozycję w wynikach wyszukiwania, tym więcej klientów zdobędziesz.

Spójrz na rysunek powyżej. Jak myślisz, czyją stronę odwiedza większość Internautów? Oczywiście, że weterynarzsosnowiec.yoyo.pl bo jest najwyżej! Prawdopodobnie niewiele mniej wyświetleń ma reklamowany wetsobecka.go3.pl/weterynarz (na żółtym tle, reklama płatna). Jednak po co płacic, skoro można za darmo samemu zająć pierwszą pozycję?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Jest wiele różnych i skomplikowanych teorii pozycjonowania. Tak naprawdę odpowiada za to robot Google, który za pomocą specjalnego algorytmu „chodzi po Sieci” i indeksuje (zapisuje, odczytuje i interpretuje) każdą stronę WWW. Jest jeden haczyk – żadna firma pozycjonująca nie zna algorytmu, które wykorzystuje robot Googla, czyli nie wie dokłdanie i w 100% na jakiej podstawie robot sortuje strony w wynikach wyszukiwania. Co więcej, ten algorytm jest co jakiś czas zmieniany i usprawniany. Brzmi to strasznie, jednak jest kilka uniwersalnych i działających od lat technik, by wypozycjonować stronę WWW.

1. Optymalizacja Twojej strony WWW

Optymalizacja oznacza bardzo wiele. Chodzi o kod html z jakiego składa się strona. Nie może być w nim śmieci, niepotrzebnych elementów, błedów w składni. Powinien być w miarę nowoczesny (nadążający za nowymi trendami w projektowaniu stron WWW) i lekki. SEO i SEM to temat na całą książkę, dlatego odsyłam Cię do wujka Google. Co więcej, bez znajomości chociaż podstaw HTML nie jesteś w stanie nic samemu zmienić na swojej stronie. Jednak, kiedy rozważasz zakup naszych skryptów bądź spokojny, kod HTML, SEO i SEM produktów doNETA.pl jest na wysokim poziomie, a strony są przystosowane do pozycjonowania w Google.

2. Zdobywanie linków

To najważniejsze, co musisz zapamiętać. Linki (odnośniki, hiperłącza) prowadzące do Twojej strony Internetowej to jednocześnie podstawa i klucz do pozycjonowania strony. Bez nich, wszystko co napisałem wcześniej i napiszę później jest całkowicie bez znaczenia. Dlaczego? Dlatego, że Google w ustalaniu hierarchii stron w wyszukiwarce posługuje się tzw. „Prawem Cytatu”. To znaczy, że im częściej link do Twojej strony pojawia się w Sieci, tym jest ona ważniejsza i popularniejsza. Tym lepszą też pozycje w wynikach wyszukiwania zajmuje. To bardzo proste – im więcej linków, tym lepiej. Tym wyżej jest Twoja strona. A to, ile linków musi prowadzić do Twojej strony, by zajęła 1 zamiast 6 miejsca w wynikach wyszukiwania zależy od „trudności frazy”. To, czy fraza, na którą chcesz się pozycjonować jest tudna zależy od tego, ile osób próbuje się na nią wypozycjonować. To bez znaczenia czy po wpisaniu Weterynarz Sosnowiec w Google pojawi się 227,000 czy 64,256,000 wyników wyszukiwania. Liczy się tylko ile osób wpisuję tę frazę i jak wiele stron próbuje się na nią w wyszukiwarce wypozycjonować.

Jak zdobywać takie linki? To bardzo proste.

- Fora Internetowe
Zarejestruj się na kilku forach internetowych i bądź aktywny. Oczywiście pod każdym postem w podpisie zamieszczaj link do Twojej strony. Im więcej postów na różnych forach, tym Twoja pozycja w wyszukwarce będzie systematycznie rosła.

- Zakładaj darmowe blogi
Dziś każdy może założyć bloga. Za darmo. A w na założonych blogach umieszczaj link do swojej witryny. Powstało mnóstwo bezpłatnych platform blogowych: wordpress.com, blox.pl czy blogspot.com. Myślę, że są ich setki, a na każdej możesz się zarejestrować. To nieważne, że nikt nie będzie tych blogów odwiedzał. Ważne, by Google widziało na nich link do Twojej strony.

- Inne strony, na których można umieścić link
Jest wiele stron na których możesz umieścić link do swojej strony WWW. Np. fotka.pl ma taką możliwość, by w profilu użytkownika widniał adres jego storny internetowej. To też darmowy link pozycjonujący.

- Pisz komentarze na cudzych blogach
Szybciej, niż zakładanie własnych blogów jest… pisanie komentarzy pod wpisami blogerów. W większości blogów do każdego komentarza możesz zamieścić link do swojej strony. Jednak istnieje niebezpieczeństwo, że komentarz zostanie usunięty lub nie przejdzie moderacji, dlatego musisz pisać merytorycznie i nawiązując do komentowanego wpisu.

Uwaga, bardzo ważne by stosując powyższe sposoby sprawdzać, czy forum, blog i inne strony na których umieszczasz link do swojej strony były w Google zaindeksowane (czyli po wpisaniu ich adresu URL do wyszukiwarki musi pojawić się ta witryna). W przeciwnym razie Twoja praca będzie nieefektywna.

Pamiętaj też, by generując olbrzymią ilość linków do Twojej witryny zachować jak najwyższą jakość. Pamiętaj, by Twoje teksty były unikalne (nie wykorzystuj tego samego tekstu na kilku założonych blogach). Google nie lubi spamu, Twoje zaplecze pozycjonerskie musi wyglądać maksymalnie wiarygodnie. Tak, jakby to były prawdziwe strony WWW.

Pamiętaj też, by nowej, niedawno kupionej domeny nie obciążać od razu setkami linków. To nienaturalne i możesz zostać w Google tymczasowo zbanowany. Na początku dodawaj maksymalnie kilka linków dziennie, a im domena będzie starsza, im wyżej pojawi się w wyszukiwarce tym więcej linków możesz do niej zamieszczać.

- Jak mają wyglądać moje linki?

Różnie. Niech nie będą wszędzie takie same, urozmaicaj je. Dla pozycjonowanej, przykładowej frazy Weterynarz Sosnowiec możesz używać takich linków:

Weterynarz Sosnowiec
Weterynarz Sosnowiec
Weterynarz w Sosnowcu
Weterynarz
Sosnowiec, weterynarz

a nawet:

weterynarz-sosnowiec.wrzuc-to.eu

Wszystkie linki będą pozycjonowały stronę http://weterynarz-sosnowiec.wrzuc-to.eu/ na frazę Weterynarz Sosnowiec. Pamiętaj, że Google rozróżnia synonimy i odmiany, więc słowa „Weterynarz” i „Weterynarza” będzie pozycjonowało stronę na hasło „Weterynarz”.

3. Sitemapa

Sitemapa to dodatkowe narzędzie dostępne (lub nie) w skryptach, z których korzystasz. Sitemapa, to osobna strona dla robota Google, która dostarcza mu listę wszystkich adresów WWW jakie znajdują się na Twojej stronie. Na przykład strona www.twoj-misio.info ma taką sitemapę: http://www.twoj-misio.info/sitemap.xml

Sitemapy przyspieszają indeksację i pomagają robotowi odnaleźć się na Twojej stronie. Musisz wiedzieć, że wszystkie skrypty doNETA.pl posiadają takie sitemapy.

Czy to wystarczy?

Tak, to wystarczy. Jak widzisz wszystkie metody, które opisałem są całkowicie bezpłatne. Nie wyobrażaj sobie, że Twoja strona od razu pojawi się na szczytach wyszukiwarek (choć często tak jest w przypadku fraz, których nikt nie pozycjonuje:) ). W pozycjonowaniu najważniejsza jest cierpliwość i opanowanie.

Powodzenia!

PS.
Jeśli masz dodatkowe pytania napisz lub zadzwoń. Chętnie na nie odpowiemy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

KONTAKT

Adres:
ul. Sienkiewicza 7
41-200 Sosnowiec
Numer telefonu:
Adres email:
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez doneta.pl