Meta title, meta description i tekst na Twojej stronie WWW

Pozycjonowanie stron WWW w Google Meta title, meta description i tekst na Twojej stronie WWW

Tak wygląda kod w HTMLu:

<title>Tytuł Twojej strony</title>
<meta name="description" content="Opis Twojej strony WWW." />

A tak w Google:

Meta title i meta description możesz ustawiać ręcznie w plikach źródłowych swojej strony, lub korzystając z panelu administracyjnego skryptu, z którego korzystasz.

Jak ustawić meta title i meta description?

W zasadzie to bardzo proste.

Meta title powinno mieć maksymalnie 70 znaków i powinno być w nim słowo kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Na przykład, jeśli chcemy wypozycjonować stronę na frazę „weterynarz sosnowiec”, nasze meta title może wyglądać tak:
„Weterynarz Sosnowiec – najlepszy weterynarz w Sosnowcu”.
Im wcześniej pojawi się słowo kluczowe tym lepiej. Nie zaleca się powtarzania tej samej frazy dwukrotnie.

Meta description powinien mieć maksymalnie 155 znaków (dwa średniej długości zdania). W dwóch, trzech zdaniach należy opisać zawartość witryny, wplątając w opis słowo kluczowe lub jego odmianę. Np.:
„Szukasz najlepszego weterynarza w Sosnowcu? Dobrze trafiłeś. Prezentujemy ranking weterynarzy tworzony przez Internautów.”

Co jest ważne? Nie zalewamy tytułów słowami kluczowymi. Umiejętnie wplatamy słowa kluczowe do zdań tak, by całość tworzyła logiczny sens.

Analogicznie, korzystając z tych samych zasad piszemy tekst na stronie (warto mieć tekst na stronie, kilka zdań ze słowami kluczowymi). Tekst nie powinien być identyczny jak znaczniki meta, powinien różnić się choć trochę od meta title i meta descirption.

Czas na przykład

Zajrzyj na stronę Woleto.pl oparta na skrypcie doneta.pl i odwiedź dowolną kategorię. Tam zarówno znaczniki meta jak i opisy na stronie tworzone były z wykorzystaniem powyższych wskazówek.

Jak widzisz na stronie jest nagłówek H1 z tytułem kategorii „Demotywatory po angielsku” i kilkuzdaniowy opis zawartości kategorii.
Jak to przekłada się na pozycję w Google? Całkiem nieźle:

Druga pozycja w Google to bardzo dobra pozycja. Na powyższym screenie widać meta title witryny „Demotywatory po angielsku. Angielskie demotywatory.” i jej dwuzdaniowy opis (meta description).
Pisząc teksty do pozycjonowania możesz wzorować się na tej stronie. Zmieniaj sens zdań ale zachowując układ i ilość słów kluczowych.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

KONTAKT

Adres:
ul. Sienkiewicza 7
41-200 Sosnowiec
Numer telefonu:
Adres email:
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez doneta.pl