Małe elementy – wielkie znaczenie

Kwestie techniczne Małe elementy – wielkie znaczenie
3 lipca 2018r.

 

Psychologiczne oddziaływania elementów budujących reklamę.

Efekt końcowy każdej kampanii reklamowej jest tym pozytywniejszy, im większą uwagę zwrócimy na nawet najmniejsze elementy budujące jego całokształt. Nie zawsze się na tym koncentrujemy, ale oceniając wiarygodność firmy, jej profesjonalizm, czy oryginalność często pod uwagę bierzemy niewielkie elementy, które w indywidualnym zestawieniu mogą nie wywoływać negatywnych konotacji, a przez nieprawidłowe dobranie ich do zamierzeń przekazu sprawiają, że osiągamy efekt odwrotny od tego, którego chcielibyśmy się spodziewać. Oto niektóre z nich:

Barwy

Mają ogromną moc oddziaływania, a dowodów na poparcie tego argumentu można wymieniać nieskończenie wiele. Z tego samego powodu
nie zaprojektujemy logo dla zakładu pogrzebowego w kolorach różu, z jakiego sens straci znak graficzny wyłącznie w kolorze czerni reklamujący zabawki
dla dzieci. Dlatego warto zastanowić się nad nimi i nie wybierać ich pod kątem subiektywny upodobań. Uważa się, iż na przykład:

Barwa czerwona jest silnie emocjonalna. Może być wiązana z takimi uczuciami, jak agresja, dominacja, ponadto ma silnie symboliczne znaczenie.
Może mieć za równo pozytywne, jak i negatywne oddziaływanie. Jest często wykorzystywany do nagłówków typu "promocja".
Barwa pomarańczowa uważa się, że jest barwą stymulującą apetyt, stąd często stosują ją w swoim logo np. piekarnie.
Barwa zielona jest łączona z naturą, ekologią, świeżością, harmonią, spokojem. Jest idealnym wyborem, gdy marka chce wykreować takie cechy jak dbanie o środowisko, naturalność lub gdy chce wzbudzić sympatię. Często stosują ją producenci żywności bądź kosmetyków ekologicznych.
Barwa niebieska jest wiązany z harmoniom, spokojem, stabilizacją. Jest barwą chłodną i uważa się, że odwrotnie niż barwa czerwona wpływa na człowieka łagodząco. Stąd często wykorzystują ją produkty mleczne, kosmetyki, wszelkie produkty związane z wodą, czy z powietrzem (np. linie lotnicze). Nie powinno się jej wykorzystywać do produktów żywnościowych, gdyż może "tłumić" apetyt.
Barwa żółta jest uważana za bardzo żywą, energiczną, radosną. Kojarzy się głównie z pozytywnymi emocjami, ale mimo to raczej nie powinien być używany w przypadku produktów prestiżowych. Jest idealny do zastosowania, gdy promujemy np. oferty wakacyjny, produkty dla dzieci, jedzenie itd.

Ponadto niezastapione są również funkcje jakie spełnia barwa biała i czarna. Wiedzą o tym świetnie szczególnie fotografowie, którzy stosują w reklamie efekt low-key lub high-key, by przez dominację jednej z tych barw osiągnąć określony wpływ. Wyniki ich pracy możemy zaobserwować bardzo często w reklamie kaw, kosmetyków, wnętrz mieszkań itd.

Kształty

Są szczególnie ważne, gdy pod uwagę weźmiemy elementy systemu identyfikacji wizualnej. Już na samym wstępie warto zaznaczyć, że zasadą bardzo ważną jest przekazanie maksimum treści przez minimalizm formy. Logo powinno być łatwo odwzorowywane na różnych powierzchniach, także niewielkich. Im bardziej skomplikowane, tym trudniej będzie nie tylko zapamiętywane, ale i przedstawiane na np. długopisach. Istotnym elementem oddziaływania na emocję odbiorcy jest także to, jakie kształty wykorzystamy. Tutaj można zwrócić uwagę zarówno na pismo (jego krój), jak i na sam element graficzny, jego symboliczne znaczenie i kształt jego kontury (ostre bądź łagodne kontury). Elementy budujące logo firmy produkującej zabawki dla dzieci może np. wykorzystać czcionkę:

Inne

Jako ciekawostkę można wymienić, iż przy projektowaniu logo warto zwrócić uwagę na to, że wszystkie elementy powinny być skierowane w górę, dlatego, gdy np. będziemy w logo mieli zegar to zgodnie z tą zasadą musimy dodać wskazówkę na nim kierującą się ku górze. W reklamie zegarka wskazówki powinny być ustawione na godzinę 10.10. Mają za zadanie naśladować uśmiech, dzięki czemu zniwelujemy negatywne odzczucia u odbiorcy.
Zasada czterech barw – logo nie powinno mieć więcej niż cztery barwy. Dobrze jest także, gdy nie jest ono przykładem dla początkujących projektantów, jak wygląda zastosowanie wszelkiego rodzaju gradientów i deseni.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

KONTAKT

Adres:
ul. Sienkiewicza 7
41-200 Sosnowiec
Numer telefonu:
Adres email:
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez doneta.pl