Co to są meta tagi? Jakie meta tagi na Twojej stronie?

Jesteś tutaj: Idealne na start Co to są meta tagi? Jakie meta tagi na Twojej stronie?
Przemek Szczygłowski, autor
Przemek Szczygłowski
autor
Przemek na co dzień tworzy strony internetowe i dba o ich marketing. Od 12 lat z powodzeniem rozwija nowe marki w sieci.

Średni czas czytania: 3 min.
Nie masz teraz czasu? Wyślij ten artykuł na e-mail i przeczytaj kiedy chcesz.

Co to są metatagi?

Metatagi to opis Twojej strony WWW, a właściwiej każdej jej zakładki/podstrony.  Metatagi mówią Googlowi co jest na danej, konkretnej podstronie (np. "strona główna", "o nas", "oferta", "kontakt" czy nawet konkretnej stronie z produktem - jeśli masz sklep internetowy).

Zobacz, tak wygląda kod w HTMLu:

<title>Tytuł Twojej strony</title>
<meta name="description" content="Opis Twojej stron WWW" />

A tak w Google:

Jeśli nie ustawisz żadnych metatagów, Google zrobi to samo, za Ciebie. Zupełnie automatycznie - czego nie radzę.

Meta title i meta description możesz ustawiać ręcznie w plikach źródłowych swojej strony, lub korzystając z panelu administracyjnego skryptu, z którego korzystasz.

Jak ustawić meta title i meta description?

W zasadzie to bardzo proste.

Meta title powinno mieć maksymalnie 70 znaków i powinno być w nim słowo kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Na przykład, jeśli chcemy wypozycjonować stronę na frazę „smycze reklamowe sławków”, nasze meta title może wyglądać tak:
„Smycze reklamowe Sławków – najlepsze smycze reklamowe w Sławkowie”.
Im wcześniej pojawi się słowo kluczowe tym lepiej. Nie zaleca się powtarzania tej samej frazy dwukrotnie.

Meta description powinien mieć maksymalnie 155 znaków (dwa średniej długości zdania). W dwóch, trzech zdaniach należy opisać zawartość witryny, wplątając w opis słowo kluczowe lub jego odmianę. Np.:
„Szukasz najlepszych smyczy reklamowych w Sławkowie? Dobrze trafiłeś. Prezentujemy najlepsze smycze reklamowe z nadrukiem w Sławkowie.”

Co jest ważne? Nie zalewamy tytułów słowami kluczowymi. Umiejętnie wplatamy słowa kluczowe do zdań tak, by całość tworzyła logiczny sens.

Analogicznie, korzystając z tych samych zasad piszemy tekst na stronie (warto mieć tekst na stronie, kilka zdań ze słowami kluczowymi). Tekst nie powinien być identyczny jak znaczniki meta, powinien różnić się choć trochę od meta title i meta descirption.

Czas na przykład

Zajrzyj na stronę doneta.pl  i odwiedź dowolną podstronę w zakładce Oferta. Tam zarówno znaczniki meta jak i opisy na stronie tworzone były z wykorzystaniem powyższych wskazówek.

Jak widzisz na stronie jest nagłówek H1 z tytułem kategorii „Smycze reklamowe” i kilkuzdaniowy opis zawartości kategorii.
Jak to przekłada się na pozycję w Google? Całkiem nieźle:

Pierwsza pozycja w Google to bardzo dobra pozycja. Na powyższym screenie widać meta title witryny „Smycze reklamowe - smycze z nadrukiem w doneta.pl.” i jej dwuzdaniowy opis (meta description).
Pisząc teksty do pozycjonowania możesz wzorować się na tej stronie. Zmieniaj sens zdań ale zachowując układ i ilość słów kluczowych.

02:09, 15 styczeń 2021r.
316
0

Nie masz czasu?

Wyślij ten artykuł na swój adres e-mail i przeczytaj go kiedy zechcesz.

Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez doneta.pl