Czym się różni tania strona internetowa od drogiej?

Jesteś tutaj: Idealne na start Czym się różni tania strona internetowa od drogiej?
Przemek Szczygłowski, autor
Przemek Szczygłowski
autor
Przemek na co dzień tworzy strony internetowe i dba o ich marketing. Od 12 lat z powodzeniem rozwija nowe marki w sieci.
11:22, 28 wrzesień 2018r.
124
0

Średni czas czytania: 6 min.
Nie masz teraz czasu? Wyślij ten artykuł na e-mail i przeczytaj kiedy chcesz.

Cena za stronę zależy od tego, ile czasu spędzimy nad jej realizacją. I muszę tutaj podkreślić wyraźnie, że mowa tutaj tylko o naszej firmie.

W Donecie jesteśmy w stanie w niskiej cenie przygotować Ci nowoczesną stronę internetową. Kupimy domenę, zapewnimy hosting i uzupełnimy ją otrzymanymi od Ciebie treściami. Wszystko zrobimy szybciej, niż w 4 godziny. 

Czy tanie strony są kiepskie jakościowo? Mamy własny system CMS, zautomatyzowane rozwiązania jego instalacji i konfiguracji i ponad 10 letnie doświadczenie. Potrafimy robić strony szybko, a skoro szybko to i tanio.

Czy wiesz, że w czasie, kiedy pisałem ten artykuł
mój kolega przygotował tę stronę?

Skoro w Donecie mogę kupić fajną i tanią stronę, to niby dlaczego w ogóle myśleć o drogiej stronie? Czym one się różnią?

Przy drogiej stronie spędzimy więcej czasu. I na pierwszy rzut oka może wyglądać bardzo podobnie do taniej strony, ale… tutaj ważne są szczegóły!

Serio, szczegóły. A żeby zaprojektować stronę z dopieszczonymi szczegółami, potrzebujemy o wiele więcej czasu. Musimy je przemyśleć, zweryfikować, wdrożyć, przetestować i poprawić jeśli trzeba.

Na co zwracamy uwagę? Sporo zależy od tego dlaczego robisz stronę i jaką funkcję ma pełnić. Na pewno spędzimy dużo czasu nad:

1. Nawigacją strony

Użytkownik, który pierwszy raz otwiera Twoją stronę musi się na niej odnaleźć. Musisz pozwolić mu znaleźć to, czego szuka. I masz na to tylko 3 sekundy. Czas start, a jeśli przegrasz będzie szukał dalej.

2. Treści

Kiedy użytkownik znajdzie to, czego szuka musi być w stanie to przeczytać. A najlepiej, jeśli będzie mu się Twoje treści czytało lekko i szybko.

Treści pisane specjalistycznym językiem pełne danych i fachowej terminologii skasuj jak najszybciej. To ważne, że chcesz wyjść na eksperta pamiętaj jednak, że kupują emocje. A taki tekst budzi tylko jedną emocję - tę negatywną.

3. Odpowiemy na pytanie klienta: Dlaczego mam w tej firmie zostawić swoje pieniądze? Dlaczego mogę im zaufać?

Przecież sam zadajesz sobie podobne pytania, kiedy kupujesz pierwszy raz na Allegro u obcego sprzedawcy, który ma słabą ocenę i mało opinii.

Referencje, opinie, pełne dane firmy, mapka Google i dane kontaktowe to minimum z minimum. A co z budowaniem wizerunku eksperta? Co z obsługą posprzedażową? Trzeba o tym pamiętać.

4. Chcę już kupić, ale jak??

Użytkownik zna już Twoją ofertę i chce zostać Twoim klientem. I co dalej? Co ma zrobić? Napisać? Zadzwonić? Czy Twoje dane kontaktowe są widoczne i łatwo dostępne na każdym etapie przeglądania Twojej strony? Czy Twój sklep ma maksymalnie wygodny sposób składania zamówień? Czy oferujesz płatności online? Chętnie kupię coś u Ciebie na stronie od razu i zapłacę przelewem - przecież jestem wygodny! Musisz mi tylko powiedzieć jak i gdzie.

5. A propos wygody

Są klienci, którzy lubią dzwonić, są tacy, którzy lubią pisać. Są Ci, którzy piszą na Messengerze czy Whatsappie. Jeśli oglądam Twoją stronę o 22 wieczorem to raczej się do Ciebie nie dodzwonię. Zadbaj o to, żebym pamiętał o Tobie rano lub weź mój numer i sam do mnie zadzwoń.

6. Każdy jest inny

Nie patrz na użytkowników swoją miarą. Są analitycy, których kręcą wykresy i liczby, są osoby, które przeczytają każde słowo na Twojej stronie i są tacy, którzy przeczytają maksymalnie 3 zdania i od razu wybiorą do Ciebie numer. Twoja strona musi być przygotowana pod różne typy osobowości. 

Detale, detale, detale. Setka detali, które trzeba przemyśleć, zweryfikować, wdrożyć, przetestować i poprawić jeśli trzeba.

Czy wiesz, że zmiana koloru i wielkości przycisku “Kup teraz”
zwiększyła w pewnej znanej firmie sprzedaż o ponad 10%?

Na pierwszy rzut oka strona tania i ta droższa będzie wyglądała identycznie. Dopiero ilość maili i telefonów od klientów powie Ci, dlaczego warto kupić tę drugą.

Dla kogo jest tania strona internetowa, a dla kogo droga?

Dlaczego robisz stronę WWW? Po to, żeby dzięki niej pozyskiwać nowych klientów i zarabiać pieniądze? W takim przypadku nie oszczędzaj na stronie. Nie licz, że strona za 1000zł zarobi dla Ciebie co miesiąc tysiące złotych. Trochę by to było za proste ;-)

Jeśli jednak masz już swoje stałe, pewne i rozwinięte kanały sprzedaży i robisz stronę tylko po to, by służyła do prezentacji oferty, cen czy danych kontaktowych to nie przepłacaj i zamów tanią stronę internetową. Ale, skoro już robisz stronę, to nie lepiej przy okazji stworzyć kolejne źródło przypływu klientów? Pomyśl nad tym.

EDIT:
Po 2 latach od publikacji tego artykułu napisałem nowy, obszerniejszy.
Przeczytaj mój zaktualizowany wpis: Ile kosztuje strona internetowa?

Komentarze

Nie masz czasu?

Wyślij ten artykuł na swój adres e-mail i przeczytaj go kiedy zechcesz.

Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez doneta.pl