Składanie zamówień w sklepie internetowym

Jesteś tutaj: Sklepy internetowe Składanie zamówień w sklepie internetowym
Przemek Szczygłowski, autor
Przemek Szczygłowski
autor
Przemek na co dzień tworzy strony internetowe i dba o ich marketing. Od 12 lat z powodzeniem rozwija nowe marki w sieci.

Średni czas czytania: 3 min.
Nie masz teraz czasu? Wyślij ten artykuł na e-mail i przeczytaj kiedy chcesz.

Jak działa system składania zamówień w sklepie internetowym?

Klient wchodzi na Twoją stronę, dodaje produkt do koszyka, uzupełnia swoje dane, klika "Kupuję i płacę" i... co dalej? Co dzieje się z jego zamówieniem i co ma to wspólnego z jego numeracją w Twoim sklepie internetowym?

Po kliknięciu "Kupuję i płacę" system:

  1. Sprawdza poprawność danych uzupełnionych w formularzu podczas składania zamówienia. Sprawdza poprawność adresu email, sprawdza czy klient zaakceptował regulamin lub czy wszystkie pola formularza zostały uzupełnione tak, jak powinny być.
  2. Zapisuje w bazie puste zamówienie, aby przypisać mu jego ID (numer).
  3. Sprawdza poprawność i dostępność dodanych do koszyka produktów.
  4. Jeśli klient podczas zakupu chce założyć konto, system sprawdza, czy konto już nie istnieje. 
  5. Wysyła maila do klienta i administratora.
  6. Aktualizuje utworzone w punkcie 1 puste zamówienie o sprawdzone i zweryfikowane dane.

I wszystko jest OK w 99% przypadkach.

Brakujące zamówienia i możliwie błędy podczas jego składania

Czasami jednak może się zdarzyć, że:

  1. Klient dodaje produkt do koszyka o 9:00, a zamówienie składa o 18:00. W tym czasie stan magazynowy kupowanych produktów mógł się zmniejszyć i ilość dodanych do koszyka produktów jest mniejsza niż na stanie. Administrator mógł też usunąć dodany do koszyka produkt ze sklepu.
  2. Klient podczas składania zamówienia chce założy konto na email, na który konto jest już założone.
  3. Użyty kod rabatoy stracił ważność.
  4. Administrator usunął przewoźnika wybranego przez klienta.

W takim przypadku Twój sklep internetowy wyświetli klientowi komunikat o błędzie, a utworzone zamówienie (na potrzeby przypisania numeru ID) zostanie usunięte. Kolejne zamówienie będzie o dwa numery większe (system mimio usuniętego zamówienia zapamiętuje jego unikalne ID i nie pozwala wykorzystać go ponownie).

Inne problemy z zamówieniami?

Jeśli zamówienie zostało złożone poprawnie klient i administrator otrzyma maila z jego podsumowaniem i potwierdzeniem. Czasem jednak serwer może się zawiesić lub wystąpi inny nieprzewidziany błąd i zamówienie może nie zapisać się w bazie. W takim przypadku prześlij nam mailem (opcja: Przekaż dalej) feralne zamówienie - sprawdzimy co mogło być przyczyną i naprawimy to.

02:51, 16 grudzień 2020r.
158
0

Nie masz czasu?

Wyślij ten artykuł na swój adres e-mail i przeczytaj go kiedy zechcesz.

Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez doneta.pl