Czat na stronę internetową

Czat na stronę internetową

Ten artykuł powinien przeczytać każdy właściciel strony internetowej, który jeszcze nie ma czata na swojej stronie.

Spis treści

  1. Co to jest live chat?
  2. Live chat zwiększy Twoją sprzedaż
  3. Nieznane funkcje live chata
  4. Czy masz czas na obsługę czata?
  5. Wstęp do marketing automation
  6. Czy czaty są wkurzające?
  7. Czy ludzie korzystają z czata na stronie?
  8. Jaki live chat wybrać?

Co to jest live chat?

Live chat to czat na stronę internetową, którego głównym celem jest ułatwienie kontaktu Twoich klientów z Tobą, Twoimi handlowcami lub obsługą klienta.

Użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją stronę mogą do Ciebie napisać używając czatu, a Ty możesz im natychmiast i w czasie rzeczywistym odpowiedzieć. Live chat ułatwia kontakt z klientami.

Live chat zwiększy Twoją sprzedaż

Dzisiejsze społeczeństwo nie lubi czekać. Żyjemy w czasach tu i teraz. Akcja - reakcja. Wrzucasz pytanie na Facebooka i oczekujesz natychmiastowych odpowiedzi. Live chat pozwala zaspokoić tę potrzebę Twoich klientów.

No tak... ale taką samą funkcję pełni telefon. Klienci mogą po prostu zadzwonić. Tak, masz rację, część klientów woli sięgnąć po telefon, wybrać numer i szybko załatwić temat. Niemniej młode pokolenie myśli inaczej - oni wolą pisać, m.in. za pomocą czatu. Odbierając im tę możliwość rezygnujesz z coraz większej ilości klientów nowego pokolenia.

A co, gdybym Ci powiedział, że to nie wszystko?

Livechat - nieznane funkcje

Myślisz, że livechat na Twoją stronę to głównie kontakt klienta z Twoją firmą? Tak, to prawda... ale co, gdyby wykorzystać go jeszcze bardziej?

Personalizuje komunikaty

W Donecie tworzymy strony internetowe, pozycjonujemy strony, robimy reklamy w Google czy Facebooku, plakatujemy. Mamy też drukarnię i... robimy też sporo innych rzeczy.

Każda nasza oferta jest inna i każdą ofertę kierujemy do innych klientów (bo np. pozycjonowanie z drukowaniem ulotek ma mało wspólnego).

Twój czat na stronie wie, co robi i jaką zakładkę przegląda użytkownik Twojej strony. Więcej, możesz wysyłać mu spersonalizowane komunikaty. Jeśli jesteś w zakładce kontakt mój live chat napisze do Ciebie "Hej, śmiało, napisz do mnie - czekamy na Ciebie", a jeśli oglądasz ofertę na ulotki czat sam napisze Ci "Hejka, ile ulotek potrzebujesz? Daj znać, zrobię dla Ciebie szybką wycenę".

Przejmij inicjatywę!

Nie musisz czekać, aż ktoś do Ciebie napisze. Czat pokazuje Ci aktywnych użytkowników na stronie i podpowiada Ci, jakie zakładki oglądali i jaką oglądają aktualnie. A jeśli ten użytkownik już do Ciebie pisał na czacie, to znasz też jego e-mail, imię i historię czatów. Możesz wysłać mu wiadomość, np. "Panie Adamie, rozmawialiśmy wczoraj o stronach WWW. Czy ma Pan jeszcze jakieś pytania?".

Takie wiadomości, które trafiają w dokładną potrzebę i aktualną sytuację Twojego potencjalnego klienta świetnie sprzedają. Jeśli widzę, że oglądasz moją ofertę na tworzenie stron WWW, później oglądasz szablony, później moje realizacje to wiem, że jesteś zainteresowany ofertą Donety. A live chat umożliwia mi bezpośredni kontakt z Tobą.

Automatyczne wiadomości przez livechat

A wszystko to, o czym pisałem wyżej możesz robić... automatycznie przez livechat. Nie musisz być nawet przy komputerze. Wystarczy wszystko przemyśleć, zaplanować i... czas na przykład.

Załóżmy, że wchodzisz na moją ofertę na kolportaż ulotek. Wiem to, więc wysyłam Ci przez livechat wiadomość: "Dzień dobry. Widzę, że interesuje Cię rozniesienie ulotek. Czy mogę wiedzieć w jakiej miejscowości chciałbyś je roznieść?"

Odpisujesz mi: "Dzień dobry, interesują mnie Katowice"

Czat wie, czy jestem dostępny, czy nie. Jeśli jestem dostępny to otrzymuję powiadomienie i kontaktuję się z Tobą osobiście. Jeśli mnie nie ma, to... mój czat na stronie wysyła Ci automatycznie wiadomość:

"Dziękuję za odpowiedź. Aktualnie prowadzę rozmowę telefoniczną i nie mogę szybko odpisać. Czy zostawisz mi proszę swój numer telefonu, abym mógł się z Tobą skontaktować i porozmawiać o kolportażu ulotek w interesującej Cię lokalizacji?"

Bajeranckie, prawda? Taki livechat może pozyskiwać kontakty dla Twojej firmy 24h na dobę, a Ty odpiszesz na e-mail lub oddzwonisz w dowolnej dla Ciebie chwili. A wszystko za niewielki miesięczny abonament.

Nagrywam to co robisz!

Dokładnie, mój live czat na stronie (a w tym przypadku blogu), nagrywa dokładnie to, co robisz. Wiem, w którym miejscu trzymasz kursor myszki, co czytasz, co zwracasz uwagę i jakie strony przeglądasz! Dzięki temu mogę wyciągać bezcenne wnioski na temat mojej strony - wiem, co mogę poprawić, byś zrobił to, czego od Ciebie oczekuję (apropo, zapisałeś się już do mojego newslettera, żeby nie przegapić innych fajowych postów? :-)).

Wstęp do marketing automation

Marketing automation to automatyzacja marketingu na Twojej stronie internetowej, czacie, newsletterze, kampaniach SMSowych, reklamowych. To pełna automatyzacja komunikacji z Twoim klientem. Czat na stronę internetową to jeden z kanałów, który może komunikować się z Twoimi klientami.

Masz adres e-mail każdego, kto napisze na czacie na Twojej stronie internetowej. Ten e-mail wpada do autorespondera (system do automatycznych mailingów), który może mu wysłać kilka przygotowanych wcześniej wiadomości (informacyjnych, reklamowych, case study, etc, etc). Ten e-mail może też wpaść do Twojego handlowca (razem z historią rozmowy) i handlowiec może wysłać unikalnego, spersonalizowanego maila przypominającego (jeśli klient jeszcze nie kupił).

A może osoba, która napisała na czacie jest już Twoim klientem? Mój CRM może to sprawdzić, a mój handlowiec dowie się, że kupiłeś u mnie miesiąc temu stronę internetową, a teraz przeglądasz moją ofertę na pozycjonowanie.

A wszystko to, będzie działo się w pełni automatycznie.

Czy masz czas, na obsługę czata?

Jeśli tak, to super. Natychmiastowe odpowiedzi zwiększą szansę na sprzedaż nawet kilkukrotnie. Jeśli jednak na co dzień - tak jak ja - masz mnóstwo spotkań, pracy i innych obowiązków, to czat będzie genialnym narzędziem do zbierania danych kontaktowych zainteresowanych klientów.

Wszystko dzięki automatycznym komunikatom.

Czy czaty są wkurzające?

Dla mnie tak. Nie lubię tych wyskakujących okienek. Ale... to ja, to moje zdanie. Ja nie lubię też siedzieć na Facebooku, a mimo to miliardy ludzi myśli inaczej niż ja i spędza na Facebooku kilka godzin dziennie.

Nigdy nie podejmuj działań reklamowych przez pryzmat swoich zachowań, poglądów czy przekonań. Z czata będą korzystali Twoi klienci, nie Ty!

Czy ludzie korzystają z czata na stronie?

10 osób na 100, które odwiedzają Donetę korzysta z naszego czatu. 10% Was codziennie pisze do nas przez livechat, z pytaniem o czas realizacji, ceny albo czy mamy otwarte w sobotę. Myślę, że to mega dużo.

Tak, ludzie korzystają z czatu na stronie. Niezależnie od tego, jaką masz stronę internetową.

Jaki live czat wybrać na Twoją stronę?

Przekonałem Cię, byś zainstalował czat na stronie? Jeśli masz wątpliwości czy pytania napisz do mnie lub zadzwoń, odpowiem na wszystkie. Dołącz też do naszej grupy na Facebooku, gdzie przedsiębiorcy pomagają przedsiębiorcom.

Do rzeczy - jaki livechat wybrać na stronę internetową? Przetestowałem mnóstwo czatów i wybrałem dwa najlepsze. Każdy ma darmową wersję i okres testowy wersji premium.

  1. Smartsupp - czat, który ma wszystkie opcje, o których pisałem w tym artykule.
  2. Czater - polski, wygodny, intuicyjny, ale brak mu opcji eksportu czatów do pliku, przez co podpięcie go pod marketing automation jest niemożliwe.

Ceny obu czatów są bardzo podobne. Oba mają darmową wersje i okres próbny. Ja korzystam ze smartsuppa i daje radę całkiem nieźle.

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy w konfiguracji czatu na Twojej stronie? Dzwoń lub pisz do mnie, albo... napisz na czacie :-)

Chcesz być na bieżąco i mieć dostęp do podobnych artykułów? Zapisz się do mojego newslettera.

Kto napisał ten wpis?

Przemek na co dzień tworzy strony WWW, sklepy internetowe i dba o ich marketing.

Prowadzi szkolenia i warsztaty z:

  • Marketingu w Google - pozycjonowania (SEO) i Adsów (SEM),
  • Content marketingu i lejków marketingowych,
  • User Experience,
  • Mailingów- tych zimnych i ciepłych.

Przeczytaj inne teksty tego autora

Opinie

Skontaktuj się z nami

call 733 543 (pokaż numer)

Zajęte? Nikt nie odbiera?
Bardzo często rozmawiamy przez telefon, mamy sporo spotkań online.
Kliknij tutaj i zostaw nam kontakt do siebie. Oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

mail biuro@doneta.pl

Napisz przez formularz. To najszybsza i najlepsza forma kontaktu z Donetą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.

Doneta, to zespół fajnych ludzi

Zadzwoń: 733 543 (pokaż numer) call
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas:
Nie odbieramy? Musimy być zajęci. Zostaw niżej swój numer telefonu, a oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

Jesteś 1 osobą, która uzupełniła dziś ten formularz.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.