Co wpływa na wyniki wyszukiwania?

Kwestie techniczne Co wpływa na wyniki wyszukiwania?
31 grudnia 2018

Jeśli będę w TOP1 będę miał większą sprzedaż.

Wysoka pozycja w TOP1 może mieć pozytywny wpływ na wysokość sprzedaży, jednak nie jest to zasadą, ponieważ wszystko zależy od... doboru fraz. Frazy, które są najczęściej wyszukiwane nie zawsze mogą być najlepsze pod względem generowanej konwersji. Dzieje się tak, dlatego że ogólne frazy ściągają na stronę w ogromnej części przypadkowych użytkowników, którzy wcale nie są zainteresowani zawartością strony, ani tym, co chcemy im zaoferować. Na przykład cukiernia, nie powinna pozycjonować się na frazy typu "torty", "serniki" (bo te w większości wpisują osoby szukające przepisów) tylko "torty na zamówienie", "sernik cukiernia". Jeśli więc zamówisz pozycjonowanie na frazę "torty", to zapłacisz za wejścia na stronę osób, które szukają przepisów na tort a nie tych, które tort chcą zamówić na zbliżające się urodziny.

Czy metatagi są ważne?

Chociaż sam meta description czy inne meta dane nie są czynnikami rankingowymi, to jednak nie jest prawdą, że nie mają żadnego wpływu na pozycję. Obecnie warto poświęcać im należytą uwagę, głównie z dwóch powodów.

Po pierwsze, meta description ma znaczny wpływ na wielkość wskaźnika CTR, czyli wskaźnika "klikalności", jaki od niedawna ma duże znaczenie na pozycje w Google. Można to wytłumaczyć prostą zależnością: im więcej "kliknięć" w link naszej strony = wyższy wskaźnik CTR = wyższa pozycja w Google. A ilość kliknięć zwiększa znacznie właśnie zachęcający meta description. Zatem odpowiedni meta description, sprawiając, że więcej osób kliknie w nasz link, ma znaczący wpływ na pozycję.

Ale meta description jest bardzo ważny jeszcze z innego powodu. Na pozycję w Google ma też duży wpływ to, czy po kliknięciu w link naszej strony użytkownik na niej pozostanie - czyli to, czy znalazł tam to czego szukał. Dlatego ważne jest, aby meta description był adekwatny do zawartości strony. Jeśli np. meta description strony z ofertą pizzerii brzmi: "Najlepsze pizze, oryginalne włoskie receptury" to kliknie w niego dużo osób, które wcale nie chcą zamówić gotowej pizzy w restauracji, a szukających np. oryginalnych, włoskich przepisów na pizze. Te osoby nie znajdą tego, czego szukały, więc wyjdą z naszej strony i wrócą do wyników wyszukiwania, klikając w kolejną pozycję poniżej naszej. To wpływa bardzo negatywnie na pozycję strony. A dobry meta description adekwatny do zawartości strony sprawi, że więcej użytkowników znajdzie to, czego szukało i pozostanie na naszej stronie. A tym samym, wpłynie pozytywnie na pozycję w Google.

Czy słowo kluczowe w domenie podnosi jej pozycję?

To przekonanie było prawdą, ale tylko do roku 2012, kiedy to Google wprowadziło aktualizację algorytmu zmieniając całkowicie reguły gry. Teraz nie wystarczy już, że nasza domena będzie zawierać słowo kluczowe identyczne jak wyszukiwana fraza, aby strona była wyżej klasyfikowana. Jeśli będzie to strona o niskiej jakości, to i tak, po mimo domeny ze słowem kluczowym, jej widoczność zostanie ograniczona. To znacznie wyrównało szanse. A osiągnięcie dobrej pozycji w rankingu możliwe było dla wszystkich stron na równych zasadach, niezależnie od popularności słowa kluczowego zawartego w domenie.

Przyczyniła się też do tego aktualizacja algorytmu Pingwin kilka lat później, po której strony ze słowem kluczowym w domenie, stały się bardziej czułe na niewłaściwe linkowanie.

Czy długa treść wpływa na pozycję w Google?

Co prawda długość treści może poprawiać wyniki w rankingach, jest to jednak o wiele bardziej skomplikowana kwestia. Nie chodzi bowiem tylko o samą długość treści, ale też o jej jakość. Czyli o to, jaką wartość przedstawia moja strona w porównaniu do innych stron obecnych w wynikach wyszukiwania. Często wartość strony sprowadza się do tego, w jakim stopniu skutecznie zdołaliśmy odpowiedzieć na pytania użytkowników i na ile strona spełniła ich potrzeby. A oprócz tego - czy zdołaliśmy to wszystko zrobić lepiej niż nasza konkurencja. Aby cieszyć się wysokimi rankingami konieczne jest, żeby długość szła w parze z jakością treści na naszej stronie.

Jak często muszę optymalizować swoją stronę?

Jak najczęściej. Co prawda wdrożenie gruntownej optymalizacji SEO już na starcie pozwala osiągnąć pożądane rezultaty na dłuższy czas, ale nie oznacza to wcale końca wszystkich działań w zakresie SEO. Niestety jest to proces o charakterze ciągłym, a przynajmniej wymagający okresowych ulepszeń.

Wynika to z ciągłych zmian otoczenia czy zachowań i preferencji użytkowników. Pojawiają się co raz to nowe technologie i możliwości prezentacji naszej oferty. Te ciągłe przemiany powodują, że strony nieaktualizowane pod kątem SEO - nawet te niedawno utworzone - nie nadążają za tempem zachodzących zmian. A to przekłada się na co raz to większą utratę pozycji i narastające trudności w rywalizacji z konkurencją.

Czy kampania w Adwords (obecnie Google Ads) wpływa na pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania?

Ta opinia, choć cieszy się ogromną popularnością, to niestety jest zupełnie nieprawdziwa. Winni tutaj są sprzedawcy usług kampanii Adwords (obecnie Google Ads), którzy opowiadają swoim klientom niestworzone historie o rzekomych efektach i skuteczności owych kampanii.

Drugą przyczynę stanowi brak umiejętności posługiwania się narzędziami takimi jak Google Analytics czy Google Search Console. Narzędzia te są raczej przeznaczone dla specjalistów i przeciętny użytkownik może mieć problem z ich stosowaniem i właściwą interpretacją ich wyników. A nieprawidłowe ich używanie i mylna interpretacja wyników prowadzą do powstawania właśnie tego mitu.

Czy bezpieczeństwo strony wpływa na jej pozycje?

Tak, zaniedbywanie kwestii bezpieczeństwa strony jest karygodnym błędem, jaki może nas drogo kosztować. Pewnym jest, że posiadanie certyfikatu SSL pozytywnie wpływa na pozycję w Google. Google nakłada też kary na strony, które padły ofiarą hakerów, dlatego tak ważny jest wybór bezpiecznego i stabilnego systemu CMS.

Czy spełnienie wytycznych Google gwarantuje TOP1?

Wytyczne Google same w sobie stanowią tylko teoretyczną podstawę, która sama nie gwarantuje nam jeszcze sukcesu. Do tego potrzeba takich elementów, jak szczegółowe analizy konkurencji i specyfiki danej branży. Potrzebne są niezliczone testy i ciągła praca nad optymalizacją czy budowaniem odpowiedniego profilu linków.

Gdyby wszystkie strony przestrzegały wytycznych Google, to... która byłaby w TOP 1?

Czy wierzyć „ekspertom z Google”?

Powoływanie się na opinię pracowników z Google jest zdecydowanie błędem, ponieważ większość z ich wypowiedzi służy tworzeniu nieprawdziwych mitów, godzących w SEO. Wynika to z prostego faktu, iż pracownicy Google realizują po prostu w ten sposób politykę firmy Google i uprawiają PR zgodny z jej polityką, uderzając w SEOwców. A nierzadko nawet jawnie szydząc i wyśmiewając wszystko, co z SEO związane. Wypowiedzi pracowników Google często wprowadzają w błąd, gdyż oni sami w tych wypowiedziach kłamią bądź też zaprzeczają sobie wzajemnie.

Czy działania w social media (Facebook, Tweeter, inne) podnosi pozycję w Google?

Wyrażenie "działania w Social Mediach" nie dla każdego mają to samo znaczenie. Jeśli dla kogoś działania w Social Mediach ograniczają się tylko do założenia profilu (konta) na FB, pozyskaniu (lub kupieniu) lajków czy ewentualnie wrzucaniu postów z kompilacjami słów kluczowych (samych w większości), to takie działania faktycznie nie mają żadnego wpływu na naszą pozycję. Ani na nic innego też w zasadzie.

Jeśli jednak działania w Social Mediach oznaczają dla nas profesjonalne i przemyślane działania, wypracowane strategie i kampanie promowania, to faktycznie mogą one podnieść naszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Przykładowo, odpowiednio promowane, popularne posty mogą być widoczne w wynikach wyszukiwania na Google, zwiększając tym samym nieporównywalnie wartość linka.

Czy można pokonać duże marki?

Wyprzedzenie dużych, renomowanych marek w rankingach jest jak najbardziej możliwe. Nie jest to łatwe, ale osiągalne.
Wymaga to sporo wysiłku i umiejętnego stosowania odpowiednich technik. Pamiętaj, że duże marki mają też często problem z szybkim procesem decyzyjnym - dłużej wprowadzają zmiany będące odpowiedzią na zmiany algorytmów Google czy potrzeby użytkowników. Regularna szybka zmiana contentu czy kodu strony może być jedną z tajemnic do pokonania gigantów.

Czy aktualizacja/modernizacja strony wpływa negatywnie na pozycje w Google?

Obawy o utratę wypracowanej pozycji i ruchu organicznego są bowiem uzasadnione w przypadku nieprawidłowo wykonanych migracji. Gdy migracja zostanie źle czy niepoprawnie przeprowadzona, to w efekcie prowadzi do utraty wysokiej pozycji strony.

Dlatego tak ważne jest, aby migracje serwisów były przeprowadzane prawidłowo i w profesjonalny sposób. A najlepiej przez specjalistów, posiadających odpowiednie kwalifikacje.

Czy warto płacić za SEO, skoro jest tyle darmowych narzędzi?

Popularna opinia, że działania SEO można prowadzić korzystając tylko z bezpłatnych narzędzi lub przy minimalnych nakładach środków finansowych i czasu, jest niestety mitem. O ile sprawdzić się to może w przypadku jakichś niszowych branży, gdzie konkurencja praktycznie nie istnieje, o tyle nie sprawdza się to zupełnie w przypadku branży konkurencyjnych i gdy chcemy prowadzić działania SEO na szerszą skalę. Darmowe wersje wielu popularnych narzędzi okazują się niewystarczające, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia gruntownej analizy. Wówczas konieczne są pełne wersje, a tym samym płatne. Poza tym, zbiory danych przedstawiane przez skrypty i tak są bezwartościowe bez zinterpretowania i oceny ich przez specjalistów.

Duplicat content, czyli czy można powielać treść na stronie?

Uznawanie za bezpośrednią konsekwencję duplikacji treści nałożenia filtru Google na stronę nie jest zgodne z prawdą. Owszem, faktem jest, że Google już teraz świetnie radzi sobie z ignorowaniem stron zduplikowanych poprzez częsty brak nagradzania takich stron w wynikach wyszukiwania. Nie oznacza to jednak, iż wiąże się to bezpośrednio z nakładaniem filtrów. Filtry są często nakładane w związku z marną jakością treści czy spamowymi profilami linkowymi, ale niekoniecznie wiąże się to z duplikacją treści, która jest tak powszechna zarówno w przypadku stron informacyjnych, jak też eCommerce. Duplikacja treści bardziej wiąże się z niezadowalającymi wynikami kampanii niż z typowymi karami za naruszenie wytycznych Google. Korzystając z treści zduplikowanych, tj. mało merytorycznych, nie możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących efektów widoczności SEO naszej strony czy serwisu w perspektywie długofalowej.

Czy szybko ładująca się strona jest wyżej w rankingu Google?

Po wprowadzeniu przez Google w lipcu 2018 aktualizacji algorytmu związanego z szybkością ładowania się stron, dość często pojawia się opinia, że stronę należy natychmiast przyspieszać, bo wtedy zyska w rankingach. Opinia ta jest jednak mitem. Wspomniana aktualizacja bowiem miała na celu tylko obniżenie widoczności stron najwolniejszych, a nie takich, które ładują się kilka czy kilkanaście sekund.

Jednakże warto jednak dbać o to, jak szybko ładuje się nasza strona. Szybkość ładowania się strony ma wpływ na to, jak użytkownicy odbierają naszą stronę. To z kolei odbija się bezpośrednio na konwersji. Ponadto wpływ na ocenę szybkości ładowania strony przez Google, ma wpływ także raport, zbierający elementarne dane odnośnie szybkości się strony z przeglądarki użytkowników.

Czy PageSpeed Insight wpływa na pozycje strony?

Pośrednio tak. Wysoka ocena w PSI jest jednoznaczna z tym, że Twoja strona będzie wczytywać się szybciej zarówno użytkownikom, jak i botom. Google zaś ceni sobie strony, które wczytują się szybko, dzięki czemu Twoja strona będzie mogła osiągnąć większą widoczność.

Czy moje zaplecze musi posiadać dobrej jakości treści?

Budując swoje zaplecze SEO nie warto go zapełniać treściami niskiej jakości ani treściami z generatorów. Tworzenie wartościowych artykułów, odpowiednio zoptymalizowanych pod odpowiednio dobrane słowa kluczowe, pozwoli nam zapewnić naszemu zapleczu odpowiednią widoczność oraz generować ruch. Ponadto tym samym będziemy mogli pozyskać link ze strony wartościowej. Treści niskiej jakości nie pozwolą nam tego osiągnąć.

Czy starsze domeny są lepsze?

Wiek domeny w kontekście SEO jest tu stosunkowo nieistotny. Nie liczy się bowiem to, kiedy domena została po raz pierwszy zarejestrowana. Bardziej istotne są tu takie kwestie, jak to kiedy po raz pierwszy odwiedził ją bot indeksujący i czy przez cały czas jej istnienia była ona aktualizowana. Kolejne istotne kwestie, to to, jakiego typu treści istniały wcześniej na domenie oraz to, jakie interakcje zachodziły pomiędzy treściami i jakie linki pozostały w profilu linkowym domeny.

Tego typu domeny mogą mieć zarówno historię pozytywną (np. wartościowe linki i treści), jak i negatywną - np. wcześniej nałożone filtry za jakieś przewinienia. Dopiero po uwzględnieniu tych wszystkich kwestii, można odpowiedzieć na pytanie czy faktycznie starsza domena będzie bardziej korzystna niż nowa.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

OFERTA

Przez wiele lat wytrwale tworzymy strony internetowe i dzięki Wam, naszym Klientom, doszliśmy do punktu, w którym znajdujemy się w tej chwili. Obecna forma i bogata oferta naszej Agencji Reklamowej jest wynikiem ogromnego doświadczenia, którym dziś chętnie się z Tobą podzielimy.

KONTAKT

Adres:
ul. Sienkiewicza 7
41-200 Sosnowiec
Numer telefonu:
Adres email:
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona wykonana przez doneta.pl