Kto robi strony WWW?

Zadajmy na początku najtrudniejsze pytanie: czym różni się tania strona internetowa od drogiej?

Odpowiadając na to pytanie musisz wziąć pod uwagę dwie rzeczy:

  • czas, jaki firma przeznaczy na przygotowanie Twojej strony i…
  • kto w ogóle będzie ją robił?

Jeśli mówimy o tym, ile czasu zajmuje przygotowanie strony WWW i dlaczego od tego zależy jej cena przeczytasz tutaj.

Jeśli jednak interesuje Cię, KTO zrobi Ci stronę to przeczytaj ten artykuł do końca. Nikt inny o tym nigdy nie napisał w ten sposób.

Kto robi strony WWW?

Są firmy, które robią dobre tanie strony, są też firmy, które robią drogie słabe strony. Są też takie, gdzie jakość z ceną spotyka się po środku.

Mam ponad 10 lat doświadczenia w branży. Od swoich klientów słyszałem niezwykle skrajne opinie o twórcach stron WWW. Od "osoba, która robiła mi stronę nie może jej dokończyć, bo siedzi w więzieniu" po "stronę już mam i jest świetna, ma wysoką konwersję i jest dobrze wypozycjonowana".

Przejdźmy do konkretów. Kto robi strony WWW? Rozróżniam 4 typy firm Na potrzeby tego tekstu, każdej grupie wymyśliłem nazwę.

Grupa pierwsza: Aspirujący Twórcy 

Aspirujący Twórcy to studenci lub freelancerzy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem. Potrafią zrobić stronę, mają pojęcie o grafice, programowaniu ale jednocześnie przy każdym zleceniu uczą się. Uczą się rozmów z klientem, nowych rozwiązań, optymalizacji pracy... uczą się być "przedsiębiorcą".

Jeśli zlecenie ich przerośnie to albo nie zarobią nic, albo oddadzą Ci zaliczkę, albo przestaną się odzywać i zaliczki nie odzyskasz.

Oni robią strony tanio. Bardzo tanio, często za darmo do portfolio. I w tym przypadku najczęściej cena = jakość.

Grupa druga: Młode Firmy 

Młodymi Firmami określam Aspirujących Twórców, którzy uczyły się wystarczająco długo by otworzyć firmę. Stworzyć markę. Na Młodych  Firma spoczywa odpowiedzialność. Młoda Firma nie może już uciec z zaliczką czy przestać się odzywać (choć czasem i takie "marki" się zdarzają).

Młode Firmy robią strony po cenach rynkowych. Kupujesz to co u freelancera, ale płacisz więcej bo ZUS, bo licencje oprogramowania, bo wynajem biura... ale wiesz też, że jakość takich stron też będzie lepsza, bo mają doświadczenie.

Grupa trzecia: Agencje

Agencje reklamowe, które robią wszystko. Drukują, wycinają, montują reklamy, robią strony WWW, kampanie reklamowe... wszystko i nic. W najlepszym przypadku taka Agencja podejmie współpracę z Młodą Firmą i będzie zarabiała na prowizji za znalezienie klienta. Wtedy jakość będzie taka sama jak u Młodej Firmy, a cena wyższa, bo przecież prowizja.

W gorszym przypadku zatrudnią taniego Aspirującego Twórcę (albo jeszcze gorzej -  właściciel, który przecież zna się na wszystkim sam zrobi Ci stronę) i... jakość będzie słaba, a cena średnia lub wysoka. 

Grupa czwarta: Profesjonaliści

Agencje reklamowe, które robią wszystko. Drukują, wycinają, montują reklamy, robią strony WWW, kampanie reklamowe i zatrudniają w każdym z tych działów odpowiednich Profesjonalistów, pod odpowiednim kierownictwem.

Zachowują najlepszą jakość, w najwyższej cenie.

Są też wyjątki

Aspirujący Twócy, którzy robią kapitalne strony i są Agencje, które kreują projekty o międzynarodowych sukcesach.

Ty musisz wybrać u kogo kupić stronę. Zaryzykować u Aspirującego Twórcy czy zapłacić za gwarancję profesjonalizmu u Profesjonalisty? Wszystko zależy od Twojego budżetu.

[W tym artykule przeczytaj o 7 rzeczach, na które musisz zwrócić uwagę przed zakupem strony WWW]

Na jakim etapie jesteśmy my?

Doneta, jak sama nazwa wskazuje podchodzi od "Do neta".  Dłuuuugo tworzyliśmy strony WWW i sklepy internetowe zanim pomyśleliśmy o poszerzeniu oferty o wydruki czy marketing. Nasz konic to strony WWW, przecież wykonaliśmy ich grubo ponad 2000. Znamy się na tym i w tym obszarze jesteśmy Profesjonalistami.

A co z resztą usług? Na nich się tak dobrze nie znamy, dlatego współpracujemy z zewnętrznymi Profesjonalistami lub sami zatrudniamy Profesjonalistów cały czas podnosząc jakość usług.

Kto napisał ten wpis?

Przemek na co dzień tworzy strony WWW, sklepy internetowe i dba o ich marketing.

Prowadzi szkolenia i warsztaty z:

  • Marketingu w Google - pozycjonowania (SEO) i Adsów (SEM),
  • Content marketingu i lejków marketingowych,
  • User Experience,
  • Mailingów- tych zimnych i ciepłych.

Przeczytaj inne teksty tego autora

Opinie

Skontaktuj się z nami

call 733 543 (pokaż numer)

Zajęte? Nikt nie odbiera?
Bardzo często rozmawiamy przez telefon, mamy sporo spotkań online.
Kliknij tutaj i zostaw nam kontakt do siebie. Oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

mail biuro@doneta.pl

Napisz przez formularz. To najszybsza i najlepsza forma kontaktu z Donetą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.

Doneta, to zespół fajnych ludzi

Zadzwoń: 733 543 (pokaż numer) call
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas:
Nie odbieramy? Musimy być zajęci. Zostaw niżej swój numer telefonu, a oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

Jesteś 1 osobą, która uzupełniła dziś ten formularz.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.